صفحه اصلی > مصوبات و صورت جلسات 
اخبار > صورتجلسه گروه تربیت دینی


  چاپ        ارسال به دوست

صورتجلسه گروه تربیت دینی

باسمه تعالي

صورتجلسه گروه تربیت دینی دبیرستان دورۀ اوّل مفيد

شماره جلسه: 21

منشي جلسه: آقای قرائی

تاريخ: 96/4/25

روز: یکشنبه

شروع: 10:45

تنفس:

پايان: 12:55

موضوعات اخذ شده

حاضرین

(آقایان)

حضور

تأخير

طرح آموزش قرآن

کنی

طرح درس کلاس‌های تابستانی

بختیاری

تقویم اجرایی: بازدیدها و برنامه‌های مربوط به گروه

قرائی

کریمی

امساکی

میرقاسمی

فرازمند

ربیعی

غایب

رديف

عنوان

مصـــوبــــات

مسؤول پيگيري

(آقایان)

مسؤول پيگيري

(آقایان)

موعد

ضميمه

1

تأملاتی در مورد طرح قرآن

علاوه بر مسابقات قرآن؛ دیده شدن قاریان و طرح پررنگ کردن آنها با توجّه به آنچه در مشروح مذاکرات آمد؛ تصویب شد.

پیشنهاد می‌شود: طرح مثبت و منفی‌ها به عنوان دانش‌افزایی برای همه همکاران مطرح شود.

دبیران قرآن

2

ارزشیابی در کلاسهای ورودی ششم در تابستان

* ارزشیابی: برای اینکه در سال تحصیلی بتوان از همین جا ادامه داد

چک لیست فعّالیّتهای هریک از بحثها باید استخراج شود و سپس تیک بخورد.

معلّمان کلاسهای تابستان

3

طرح درس کلاس‌های تابستانی

الف) همراه با موسی(ع) در کوه طور

پخش قرائت زیبای آیات

نمایش انیمیشن حضرت موسی(ع)

داستان

گروه بندی (احتمالاً 4 نفره) و انتخاب آیات توسّط گروهها و انتقال کارهای خود بر روی کارتهای رنگی

متن آیه

ترجمه آیه

لغت آشنا و ترجمه

لغت ناآشنا و ترجمه

نکات آیات (مخصوص پایه‌های هفتم و هشتم)

مسابقاتی مرتبط با آیات

یافتن آیات پشت سر هم

یافتن ترجمۀ آیات

برگۀ ارزشیابی (ارزیابی توصیفی: خودارزیابی، هم ارزیابی، ارزیابی معلّم)

روخوانی

ترجمۀ آیه

ترجمۀ لغت

تعامل گروهی

ارائۀ کار کیفی برای در گیر شدن با محتوای سورۀ طه

میرقاسمی

و

فرازمند

4

ب) نماز و نماز جماعت

بارش فکری در مورد نماز و آنچه باید در مورد آن بدانیم با مقدمه چرایی نماز از دیدگاه دانش آموزان

پخش فیلم نور احکام نماز و بیان محورهای اصولی در مورد نماز و نماز جماعت

اجرای عملی نماز و نماز جماعت به صورت کاملاً فشرده و سریع برای آشنایی با توضیحات معلّم

توزیع کارتهای نماز و نماز جماعت بین گروه‌ها و درخواست برای توضیح کوتاه در کلاس و برای دیگران

ارزیابی دقیق ممکن نیست، امّا ارزیابی کلّی ممکن می‌باشد.

کنی

5

ج) قرآن

سطح بندی روخوانی و بیان نظری در مورد روخوانی برای ورودیهای جدید

کار کردن با دانش آموزان سالهای هفتم و هشتم در سطح خودشان

بیان تفاوت تلفّظ بین فارسی و عربی در حدّ اصلاح قرائت نماز

کریمی

6

7

8

9

10

11

مشــروح مذاکــرات

تأمّلاتی در مورد طرح قرآن برای بحث در گروه

حذف مسابقات، با توجّه به سطح بندی دانش آموزان(تصویب نشد)

پررنگ کردن قاریان به جای مسابقات، برای دیده شدن دانش آموزان: با توجّه به سطوح قرآنی قاریان مراسم، صبحگاه و قبل از نماز تعیین می‌شود و در تابلو قرآن نام او می‌آید.

تابلویی برای اعلام افراد ارتقای سطح یافته در هر هفته

ارتقای نمرۀ قرآن با توجّه به حفظ سوره‌های بیشتر؛ اگر هدف آموزش ما را پوشش ندهد و راهی برای دور زدن آن شود، غلط است. به جای مثبتی به سراغ جبرانی در راستای همان هدف آموزشی برویم.البته اگر در راستای اهداف عمومی درس و یا بخش های قابل جبران باشد قابل قبول است.

به عنوان مثال : میانگین مثبتها و منفیهای کلاسی نشان دهندۀ مشارکت کلاسی و موجب ساخته شدن بخش فعّالیّتهای کلاسی در نمرۀ مستمر خواهد شد.


٢١:٢٦ - يکشنبه ٢٥ تير ١٣٩٦    /    شماره : ٥٢٨٥    /    تعداد نمایش : ٩٢







کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال مجتمع آموزشی مفید می باشد.