صفحه اصلی > مصوبات و صورت جلسات 
اخبار > صورت جلسه شوراي مدرسه(جلسه 2)


  چاپ        ارسال به دوست

صورت جلسه شوراي مدرسه(جلسه 2)

باسمه تعالي

صورت جلسه شوراي مدرسه راهنمایی مفيد

شماره جلسه:2

منشي جلسه: مصطفي آزمنديان

تاريخ:96/4/4

روز: شنبه

شروع: 8

تنفس:-

پايان:10:30

موضوعات اخذ شده

حاضرین

(آقایان)

حضور

تأخير

بررسي نتايج نظرسنجي از اولياء

آزمندیان

كني

سلیمانی

بشارت

راستاد

پورزماني

طالبلو

نوحي

طباطبايي

حائري

رديف

عنوان

مصـــوبــــات

مسؤول پيگيري

(آقایان)

مسؤول پيگيري

(آقایان)

موعد

ضميمه

1

بررسي نتايج نظرسنجي از اولياء

اولين موضوعي كه در نظرسنجي توجه همه را به خود جلب مي كرد دو سوال اوليه نظرسنجي يعني قبولی در کنکور، بالاترین اولویت من در انتخاب مدرسه مفید بوده است كه امتياز 484 يعني قرمز را كسب كرده است و ديگري سوال

در مدرسه مفید رقابت درسی زیاد است و فرزندم از این که مبادا نتواند در درس خواندن نتایج خوبی بگیرد و از بقیه عقب بیافتد نگران است كه امتياز 617 يعني زرد را كسب كرده است . اين دو سوال رابطۀ مستقيمي با دو سوال ديگر آموزشي دارد ، يكي سوال حجم تکالیف و آزمون‌ها در مدرسه مفید مناسب است كه امتياز 677 و يكي سوال

معلمان علاوه بر منبع اصلي، منابع متنوع ديگري نيز معرفي مي‌نمايند كه امتياز 660 را كسب نموده اند كه در مجموع از سيستم آموزشي مدرسه رضايت كافي را نداشته اند و در مجموع با روند توسعۀ مدرسه زندگي در مدرسه مشكل دارند .

راهكارهايي كه در اينجا مطرح شد عبارت بودند از :

1 تبيين نظر مدرسه براي اولياء در جهت معرفي مدرسۀ زندگي

2 گذاشتن آزمون معيار براي راحت كردن خيال اولياء

3 برطرف كردن نگراني اولياء كه سطح علمي بچه ها خوب است .

4 گزارش فعاليتهاي مدرسه در سامانۀ مدبر

5 برگزاري آزمون بين مدارس با نظر هيئت علمي مجتمع

6 تبيين برنامۀ مدرسۀ زندگي براي اولياء

7 تعديل نگاه بچه هايي كه مسأله اشان درس خواندن نيست .

8 - مرتبط كردن مؤلفه هاي مدرسۀ زندگي و مفاهيم كتاب درسي با زندگي واقعي بچه ها.

آزمنديان

مشروح مذاكرات :

جناب آقاي نوحي : خيلي از درسها را بدون جديت نميشود كاريش كرد .

جناب آقاي بشارت : به جاي جديت بايد روي دنياي مطلوب دانش آموزان كار كرد .

جناب آقاي حائري : يك سري از بچه ها مسأله اشان درس خواندن نيست . يك سري هم مهارت حل مسأله را ندارند .

همين مسائل و مشكلات بچه ها را بصورت مسأله عملي در آوريم ( آلاچيق ) . بچه هاي هشتم عرق خاصي به آلاچيق دارند و آن را خيلي دوست دارند .

جناب آقا ي بشارت : بچه ها تلقي اشان از زندگي چيز ديگري است .

جناب آقاي حائري : بخشي از كار و مسئوليت بايد به عهدۀ اولياء باشد چون بيشتر آنها در خانه اند و ما بايد آنها را درگير كار كنيم . گاهي هم بايد اولياء به بچه ها كار بسپارند .

جناب آقاي پور زماني : بايد به يك درك مشترك با مصداق عملي از مدرسۀ زندگي برسيم .


١٧:٣١ - چهارشنبه ١٨ مرداد ١٣٩٦    /    شماره : ٥٣١٢    /    تعداد نمایش : ١٣







کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال مجتمع آموزشی مفید می باشد.