صفحه اصلی > مصوبات و صورت جلسات 
اخبار > صورتجلسه گروه تربیت دینی (جلسه 25)


  چاپ        ارسال به دوست

صورتجلسه گروه تربیت دینی (جلسه 25)

باسمه تعالي

صورتجلسه گروه تربیت دینی دبیرستان دورۀ اوّل مفيد

شماره جلسه: 25

منشي جلسه: آقای قرائی

تاريخ: 96/5/22

روز: یکشنبه

شروع: 10:50

تنفس:

پايان: 13:00

موضوعات اخذ شده

حاضرین

(آقایان)

حضور

تأخير

تقویم

کنی

طرح درس

بختیاری

غ

آسیب شناسی تربیت دینی

قرائی

برنامۀ نمازخانه

کریمی

طرح احکام

امساکی

فرازمند

ربیعی

غ

حشمتی

70 دقیقه

رديف

عنوان

مصـــوبــــات

مسؤول پيگيري

(آقایان)

مسؤول پيگيري

(آقایان)

موعد

ضميمه

1

تقویم

اعلام برنامۀ هفتۀ شهدای دبیرستان و امکان حضور اختیاری

جمعه 27 بهمن شرکت در برنامۀ نمازجمعه هر سه پایه (پسران و پدران)

28 بهمن الی 2 اسفند: شرکت در نماز جماعت مسجد

چهارشنبه 22 فروردین: شرکت فعّالان قرآنی مدرسه در مسابقات بین المللی قرآن کریم

اعضای گروه

2

طرح درس عربی هفتم

طرح درس به صورت عنوان و موضوعی نوشته شده و در حال تکمیل است:

دو جلسۀ اوّل

آشنایی متقابل

گروه‌بندی کلاسی

قانون‌گذاری با مشارکت دانش آموزان

بحث ضرورت زبان عربی: بیان نظرات شخصی، کارگروهی، تکلیف در منزل و جمع‌بندی دبیر

واژگان

قرائت (دبیر و داوطلبان؛ سپس تکرار دانش‌آموزان)

پرسش لغات در گروه

جمله‌سازی عربی با لغات مرتبط یا لغات آشنا و مشترک بین دو زبان و ارائۀ آن

فراگیری قواعد هریک از دروس

یادداشت مثالهایی روی تخته

استخراج نکات مشترک بین مثالها و پی بردن به قاعدۀ مدّنظر توسّط دانش‌آموزان

جمع‌بندی و بیان نکات قواعدی توسّط دبیر و یادداشت آن توسّط دانش آموزان

تطبیق مطالب با کتاب و حلّ مثال‌ها

تکلیف: تمارین مربوط به قواعد در منزل + پلی‌کپی‌های مکمّل در صورت لزوم

متن درس، مکالمه و ترجمه

قرائت متن درس توسّط دانش آموزان گروه‌های مختلف

قرائت متن درس توسّط دبیر و ارائۀ توضیحات اوّلیّه

بیان محتوای کلّی متن درس توسّط دانش آموزان داوطلب

کار کردن بر روی متن درس در هر گروه و نوشتن ترجمه بر روی برگه و نهایتاً ارائۀ بخشی از ترجمه توسّط هر گروه در کلاس بدون تعیین قبلی

تکلیف: نوشتن ترجمۀ متن درس در منزل

پرسش ترجمۀ متن درس در جلسۀ بعد به صورت تصادفی یا ترتیبی و اصلاح آن توسّط دبیر و اصلاح یادداشت ترجمۀ متن توسّط دانش آموزان (برای رسیدن به یک ترجمۀ واحد)

گفتن بخش‌هایی از متن به صورت عربی توسّط داوطلبان

ترجمۀ متن تمام تمارین پس از حلّ تمارین در کلاس

ارزشیابی: پرسش کلاسی در هر جلسه و کوئیز کلاسی حداکثر بعد از پایان هر دو درس

فعّالیّتهای تکمیلی : ایده‌های دیگر

پخش فیلم: آی‌فیلم، شبکه الکوثر

روزنامه‌دیواری، پاورپوینت و ...

ارائۀ مکالمۀ گروهی

قرآن و حدیث در برگه‌های آ5

گزارش سفرهای زیارتی از کشورهای عربی

استفاده از اردوی مشهد

پروژۀ عربی، گفتگو در اردوی مشهد، مثلاً در صحن غدیر، رواق دارالرّحمه

گفتگو با افراد عادّی که عربی یادگرفته‌اند، مثلاً پذیرش هتلهای مشهد یا کاسبان بازار مشهد

فروشگاه و رستوران لبنانی‌ها در مشهد

گفتگو با گردشگرهای عربی

تزیین تابلوها و در و دیوار به صورت عربی

اخبار عربی به در و دیوار

خواندن حدیث و آیه با لحن عربی

برگزاری مسابقه و جدول به عربی

نصب احکام مبتلا به به زبان عربی

مهارت گوش کردن: خواندن متن توسّط دبیر به صورت کتاب بسته و بیان مقدار فهم توسّط دانش آموزان

مهارت نوشتن

تکلیف عید: انشای عربی توسّط خودشان حتّی دارای غلط

دیکته گفتن با زبان عربی فصیح در کلاس درس

امساکی

3

آسیب شناسی رفتار مذهبی

فرهنگ عیب پوشی(به جای افشا و علنی سازی)

اعضای گروه

4

5

6

7

8

9

10

11

مشــروح مذاکــرات


٠٩:٤٣ - سه شنبه ٢٤ مرداد ١٣٩٦    /    شماره : ٥٣١٧    /    تعداد نمایش : ١١٠







کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال مجتمع آموزشی مفید می باشد.