صفحه اصلی > مصوبات و صورت جلسات 
اخبار > صورت جلسه گرون معلمین پایه نهم


  چاپ        ارسال به دوست

صورت جلسه گرون معلمین پایه نهم

باسمه تعالي

صورت جلسه گروه معلمین پایه نهم   مدرسه  مفيد

 

شماره جلسه: 4

منشيجلسه:

تاريخ: 97/7/22

روز: یکشنبه

شروع:16

تنفس:-

پايان:18

 

 

موضوعات اخذ شده

حاضرین

(آقایان)

حضور

تأخير

بی نظمی کلاسی

قرایی

ü

 

موارد خاص

سنگانیان

ü

 

مسئولیت های دانش آموزی

هاشمی

ü

 

ارزیابی سال گذشته

علوی

غ

 

لیست کلاسی

بختیاری

ü

 

پیگیری ها

شیخ الاسلامی

ü

 

استفاده بهینه از ظرفیت اولیا

حسینی

ü

 

 

 

رديف

عنوان

مصـــوبــــات

مسؤول پيگيري

(آقایان)

موعد

1

بی نظمی کلاسی

در سه هفته اخیر در کلاس های نهم مشاهده شده است که دانش آموزان نسبت به آداب حضور در کلاس از جمله صحبت با اجازه و به موقع توجیه نیستند و به این خاطر مقرر شد اولا به صورت هماهنگ و با یک وحدت رویه مشخص نسبت به سر و صدای دانش آموزان در کلاس و با اجازه صحبت کردنشان حساسیت لازم و برخورد قاطع وجود داشته باشد.

همچنین مقرر شد دانش آموزانی که نشستن آنها در کنار هم، موجب اخلال در نظم کلاسی می شود، به محل های مناسب و جدای از هم توصیه شوند.

 

 

2

موارد خاص

به منظور اطلاع رسانی مناسبت و به موقع و پیگیری اهداف تربیتی دوره، مقرر شد خانواده دانش آموزانی که به لحاظ انضباطی یا رفتاری در یک ماه ابتدایی سال تحصیلی با معضلاتی مواجه بوده اند، در روز سه شنبه دعوت شوند که با رای گیری و اتفاق نظر، برای روز سه شنبه 1 آبان پدر و مادر دانش آموزان «؟» به مدرسه دعوت خواهند شد.

در مورد سایر افراد پیشنهادی (؟) به منظور دعوت اولیا بر اساس رای گیری و اتفاق نظر معلمین در جلسات آتی تصمیم گیری می شود.

 

 

3

مسئولیت های دانش آموزی

با استخراج و جمع بندی لیست مسئولیت های دانش آموزی در درس مطالعات اجتماعی پایه نهم، مشخص شد برخی دانش آموزان دارای بیش از یک مسئولیت و برخی دیگر بدون مسئولیت هستند که مقرر شد در نمره مستمر درس آمادگی دفاعی 2 نمره به مبحث مسئولیت پذیری اختصاص یابد.

جناب آقای شیخ الاسلامی به عنوان دبیر مطالعات اجتماعی موظف به جمع آوری و جمع بندی مسئولیت دانش آموزان است که سپس گزارش نمرات به منظور اعمال و ثبت در اختیار جناب آقای حسینی قرار خواهد گرفت.

 

 

4

ارزیابی سال گذشته

به منظور ارزیابی عملکرد دبیران پایه نهم در سال تحصیلی گذشته و اصلاح یا ارتقاء احتمالی موارد ذکر شده، مباحثی که در نظرسنجی مکتوب اولیای نهم سال قبل دارای فراوانی و اهمیت بیشتری بوده است، استخراج گردید که در ادامه به آن اشاره می شود:

استفاده از آزمون هایی که امکان مقایسه بچه ها با سایر دانش آموزان برتر شهر را فراهم کند.(فراوانی بیش از سه مورد)

(این موضوع به جهت تضاد با سیاست های مدرسه امکان اجرا ندارد.)

-گاهی معلمین از الفاظ کوچه بازاری استفاده میکنند (البته یکی ،دونفر) بعضا معلمین سر کلاس در حال چک کردن تلگرام هستند که بار تربیتی نامناسبی دارد.

(مقرر شد دبیران پایه دقت نظر بالاتری نسبت به این مسائل داشته باشند.)

-مورد تكاليف منزل و روش هاس تست زدن نوعي سردر گمي مشاهده ميشود و روش دبيران يكسان نيست دانش آموزاني كه خودكار نيستند با اين روش از تحصيل باز ميمانند نياز به اين هست دبيران با تكاليف منظم و آموزش روش هاي تست زني از ابتداي سال دانش آموزان را آشنا كنند.

(مقرر شد در دو درس ریاضی و علوم نسبت به تکالیف یا تمارین تستی در حد متناسب و به عنوان نوعی از سوال و ارزشیابی توجه شود.)

-توقع احترام وعدالت بیشتری از معلمان در رابطه با همه دانش آموزان است.(فراوانی دو مورد)

(مورد تاکید بیشتر معلمین قرار گرفت.)

-ای کاش مدرسه همان طور که در پرورش و تربیت دانش آموزان بسیار موفق میباشد از نظر علمی هم پیشرفته تر با دانش آموزان کار میکرد و به سطح کتب درسی بسنده نمیکرد. (فراوانی بیش از پنج مورد)

-انگیزه و شوق برای انجام تکالیف و پرداختن به دروس ضعیف مشاهده شده است و معلمین کمتر توانسته اند موفق باشند(فراوانی بیش از ده مورد)

-به لحاظ علمی به علت متفاوت بودن تلاش و سطح یادگیری دانش آموزان، دانش آموزان قوی تر به هیچ عنوان مطابق با استعداد و توانمندی هایشان آموزش داده نمی شوند و به نوعی عملکرد دبیرستان دوره اول باعث هدر شدن استعداد اینگونه دانش آموزان در زمینه علمی می شود.

(در سه مورد بالا، به نظر رسید یکی از مهم ترین نقاط ضعف پایه نهم، عدم اطلاع رسانی دقیق کارهایی است که در کلاس های درس انجام می شود و به همین جهت در پایه نهم روز سه شنبه 13 آذرماه، یک همایش عمومی با حضور همه دبیران پایه به صورت کلاس به کلاس برای هر درس به منظور اطلاع رسانی از عملکرد درس ها در نوبت اول برگزار می گردد.

همچنین قرار شد موضوع جو علمی و کمبودهای مدرسه به ویژه پایه نهم در شورای سیاستگذاری مدرسه طرح موضوع شود.)

-در خصوص دروس عربي و علوم نياز به تلاش بيشتري از سوي دبيران محترم ميباشد.

-عملکرد معلم علوم شایسته بررسی بیشتر است و به نظر می رسد از بار‌آموزشی کافی برخوردار نیست و....خصوصا در زمینه زیست وزمین بیشتر روانخوانی وکنفرانس بوده تا تدریس .حتی فیزیک هم بطور کامل وجامع یاد نگرفت.تکرار وتمرین درکنار دوره مطالب از ابتدای کتاب برای همه دروس لازم هست.بچه ها بسیار باهوشند وکاملا متوجه که درآزمون ورودی مدارس برتر امکان قبولی کمی دارند .(انتقاد به درس علوم حدود شش مورد)

(در دو مورد بالا هم دبیران مربوطه پیگیری خواهند فرمود.)

 

 

5

لیست کلاسی

با توجه به رفتن دانش آموز حسین بوذری از پایه نهم، مقرر شد در صورت مجوز منطقه برای جابجایی دانش آموزان این کار توسط مسئول پایه پیگری شود.

 

 

6

استفاده بهینه از ظرفیت اولیا

جناب آقای حسینی پیشنهاد داشتند که از ظرفیت اولیای پایه نهم و انجمن به منظور پیشبرد برنامه های دوره در امور ممکن و مرتبط استفاده شود که مقرر شد، خود ایشان موارد مطلوب را بررسی و به اطلاع شورای معلمین پایه جهت پیگیری و اقدام برسانند.

 

 

7

پیگیری

جناب آقای بختیاری پیگیر بازدید دانش آموزان نهم در روز یکشنبه 13 آبان از شبکه های عربی زبان صدا و سیما هستند.

جناب آقای هاشمی نیز پیگیر اطلاع رسانی به اولیای متقاضی مرخصی اربعین به منظور توجیه برای مسئولیت شخصی امور آموزشی شان در ایام غیبت هستند که تا به حال فقط 1 درخواست مرخصی به ایشان رسیده است.

 

 

 

 

 


٠٩:٥٣ - شنبه ٢٨ مهر ١٣٩٧    /    شماره : ٦٢١٧    /    تعداد نمایش : ٢٥







کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال مجتمع آموزشی مفید می باشد.